Stworze – wideorecenzja crossowa

Stworze, osiągnęło niesamowity sukces na Wspieram.to. Chwyciło za serca graczy tematem, wyglądem i tym, że była to kampania autorska, a nie polska edycja już istniejącej gry. Pytanie tylko, czy gra spełniła oczekiwania graczy, napompowane w trakcie kampanii?

Na to pytanie, postaram się odpowiedzieć, w tej kosmicznie długiej recenzji. Jednak jest powód, dla którego tyle trwa. A ten powód, poznacie, oglądając poniższy materiał. Zapraszam.

  • Bartosz Mirocha

    Przy tak diametralnych różnicach w ocenach Wasze wspólne recenzje nie mają sensu.

    • Cez

      Eee nie. Po prostu Geek Faktor ma wąską skalę ocen. Oceny mają skalę od 8 do 10 🙂 Tak jak kiedyś w szkole były oceny od 2 do 5. Jedynek nie było.

      • Bartosz Mirocha

        Acha już rozumiem. Czyli faktycznie „Geek Faktor” dał trójkę… bo 9ęć to u nich czwórka, a 10ęć to pięć (i nie dając 2ki tzn. 7ki żadnej z gier nie zostawiają na przyszły rok). Dziękuję,że to wyjaśniłeś. Jednak jak dla mnie to zbyt skomplikowane,więc zostaję z Tomkiem na „Gambit Tv”.

  • Felix Filuternowski

    To ja mam pytanie do Tomasza – jakie gry nie „wyprały się” z „klimatu” po nastu grach? Gram w Chaos w SŚ już jakąś 50tą grę + i w sumie, to mogłaby być to gra w świecie dowolnym a nawet w Pścinie Wielkiej i nikogo by to nie obeszło czy gra Khornem czy „Wielkim & Wściekłym Sołtysem”. Pozostaje po jakimś czasie świetna mechanika i to coś co ma gra. Dobrą synergię mechaniki i „fanu”. Klimat w planszówkach posiadających strategię (nie są to przecież RPG’i), umiera siłą rzeczy po jakimś czasie. Klimat jest jak sądzę ważny na początku, by wyróżnić tytuł od innych i chyba tu spełnia doskonale swoją rolę. W przeciwieństwie do przedmówcy, wartością tego odcinka były dwie różne opinie. Pozdrawiam.

    • Stworze było (i chyba nadal jest) reklamowane, jako gra przygodowa. A w przygodówkach, klimat powinien trwać długo. Zresztą Chaos trzyma klimat dość długo. Tak jak kilka innych strategii: Clash of Cultures, Inis, Bushido. Jasne, klimat tam nie jest tak wyrazisty jak w grach przygodowych, jednak nadal dla mnie jest wyczuwalny. I trwa dłużej, niż ten w Stworze.

      • Felix Filuternowski

        Ok. Przyjmuje do wiadomości 😉 Ostra selekcja. Może i lepiej niż „wszystko świetne”. Pozdrawiam.